آموزش زبان انگلیسی

آموزش زبان انگلیسی

آموزش زبان انگلیسی

آموزش زبان انگلیسی

آموزش زبان انگلیسی

۴ مطلب در مرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

در روش شنیداری، محوریت تدریس روی طبیعی‌ترین شیوه‌ی یادگیری زبان یعنی شنیدن قرار دارد. کودکان انگلیسی‌زبان خیلی قبل‌تر از اینکه به زبان انگلیسی بخوانند و بنویسند، مکالمه‌ی این زبان را از طریق شنیدن مکالمات والدین و اطرافیان‌ یاد می‌گیرند. در روش شنیداری مبنای آموزش بر شنیدن قرار دارد و تا زمانی که زبان‌آموز نتواند به زبان انگلیسی صحبت کند، تدریس خواندن و نوشتن محوریت نخواهند داشت.

این روش شامل تمرینات مکالمه است. در آغاز، زبا‌ن‌آموز بیشتر شنونده است. مدرس می‌تواند با استفاده از ابزارهای کمک‌آموزشی دیداری مثل تصاویر اشیاء به زبان‌آموز کمک کند تا تصاویر را به واژگانی که می‌شنود، ربط دهد. سپس به زبان‌آموز آموزش داده می‌شود که خودش واژگان و جملات را اَدا کند. در این روش، واژگان و قواعد ابتدایی دستور زبان انگلیسی از طریق شنیدن و صحبت کردن آموزش داده می‌شوند و نیازی به آموزش‌های پیشرفته یا نوشتن نیست. مدرس نباید واژگانی را که استفاده می‌کند بنویسد، بلکه باید بخش عمده‌ی آموزش را بر مبنای مکالمه پیش ببرد. در این روش، تلفظ صحیح از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، به همین دلیل زبان‌آموز اجازه دارد تلفظ واژگانی را که یاد می‌گیرد به زبان مادری خود یادداشت کند 

این روش مناسب چه افرادی است؟

روش شنیداری بیشتر مناسب زبان‌آموزان کم‌سن‌‌ و سال‌تر و نیز زبان‌آموزانی است که سیستم نوشتاری زبان مادری‌شان با زبان انگلیسی کاملا متفاوت است، مثلا زبان ماندارین یا عربی. در این روش، زبان انگلیسی صرفا از طریق شنیدن آموزش داده می‌شود و زبان‌آموز با یادگیری هم‌زمان املای واژگان گیج نخواهد شد. آموزش خواندن و نوشتن باید به زمانی موکول شود که زبان‌آموز در مکالمه‌ی زبان انگلیسی به اندازه‌ی کافی پیشرفت کرده باشد. 

اگر میخواهید زبان را با کمک استادان متخصص و با روش های نوین یاد بگبرید به لینک آموزش زبان انگلیسی مراجعه کنید

  • ya sa
  • ۰
  • ۰

تدریس دستورمحور، رایج‌ترین روش‌ تدریس زبان انگلیسی در محیط‌های آموزشی سنتی است؛ شاید به این علت که در این محیط‌ها در دروس زبان مادری نیز قواعد دستوری محوریت دارند. بر اساس این روش، محوریت قواعد دستوری باید در تدریس زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم نیز رعایت شود.

اِعمال روش دستوری فقط در صورتی امکان‌پذیر است که مدرس علاوه بر زبان انگلیسی به زبان مادری زبان‌آموز نیز مسلط باشد، زیرا بخش عمده‌ی این روش به توانایی مدرس در ترجمه بستگی دارد. قواعد دستور زبان انگلیسی باید به زبان مادری زبان‌آموز تدریس شوند و با مثال‌های واضح در قالب جملات ساده‌ی انگلیسی همراه باشد. مدرس باید این مثال‌ها را به زبان مادری زبان‌آموز ترجمه کند تا زبان‌آموز بتواند قواعد فراگرفته را با زبان مادری خود قیاس کند. قواعد زبان انگلیسی باید مؤکدانه به زبان‌آموز دیکته شود. همچنین مدرس باید به زبان‌آموز فرصت دهد تا ساختار و دستور زبان انگلیسی را در قالب مثال‌ها و آزمون‌های مختلف تمرین کند.

در روش دستوری، یادگیری واژگان زبان انگلیسی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا زبان‌آموز باید دانش واژگانی گسترده‌ای داشته باشد تا بتواند مثال‌های دستوری زبان انگلیسی را ترجمه کند و نیز خودش مثال‌های دستوری بزند. آزمون‌های دستور و واژگان مانند نیروی محرکه‌ی این روش هستند و باید در رأس برنامه‌ی آموزشی قرار گیرند. در این روش، سطح تسلط زبان‌آموز به زبان انگلیسی بر اساس قواعد دستوری سنجیده می‌شود

این روش مناسب چه افرادی است؟

روش دستوری بیشتر مناسب زبان‌آموزانی است که قواعد دستوری زبان مادری‌شان تفاوت زیادی با زبان انگلیسی دارد. در این روش، مدرس باید علاوه بر تسلط قوی به زبان انگلیسی به قواعد دستوری زبان مادری زبان‌آموز نیز مسلط باشد. به همین دلیل، این روش در کلاس‌هایی مؤثر است که زبان مادری همه‌ی زبان‌آموزان مشترک باشد. 

اگر مایل به یادگیری زبان انگلیسی هستید لینک آموزش زبان انگلیسی را از دست ندهید

  • ya sa
  • ۰
  • ۰

قانون پارتو

در علم اقتصاد قانونی به نام پارتو وجود دارد که می‌گوید ۸۰ درصد رخدادها از ۲۰ درصد دلایل به وجود می‌آید. این قانون به زبان ساده به این معنی است که معمولا تنها بیست درصد از فعالیت های روزمره ی ما، مفید است و بقیه فعالیت های ما یا بازدهی مناسبی ندارد، یا حتی مضر است! اعمال این قانون بسیار ساده در فعالیت‌های روزانه و کم کردن از حجم فعالیت های غیر مفید، می‌تواند وقت فراوانی را برای کارهای مهم به شما بدهد. بنابراین مهم‌ترین، و پر عملکردترین فعالیت‌های زندگی خودتان را شناسایی کنید و تمرکزتان را معطوف آن‌ها نمایید تا وقت بسیار بیشتری را بتوانید به یادگیری زبان انگلیسی اختصاص دهید.

همین‌الان وقت عمل است. شما با صرف تنها ده دقیقه از زمان الآن خودتان می‌توانید با انجام دادن مراحل زیر، فعالیت‌های اضافی روزمره خود را شناسایی کرده و قانون پارتو را روی آن اعمال نمایید تا زمان بسیار زیادی را برای خود باز نمایید.

۱- در ستون اول یک جدول، تا آنجایی که می‌توانید فعالیت‌های روزمره، هفتگی و ماهیانه‌ی خود را یادداشت کنید.

۲- در ستون دوم جدول، زمانی که به آن اختصاص می‌دهید را یادداشت کنید.

۳- در ردیف سوم جدول را با قرار دادن عدد صفر تا پنج، به ارزیابی خروجی فعالیت‌ها اختصاص دهید.

پس از تکمیل این جدول، ۲۰ درصد از فعالیت‌هایی که به آن‌ها نمره‌ی بالایی داده‌اید را انتخاب نموده و تمرکزتان را بیشتر روی آن بگذارید و ۸۰ درصد بقیه را کمتر انجام دهید. با این کار می‌توانید محاسبه کنید که به‌طور متوسط چقدر می‌توانید در زمان خود صرفه‌جویی نمایید

بعد از قانون پارتو وقت اینه که به لینک آموزش زبان انگلیسی بری و از همین الان شروع کنی

  • ya sa
  • ۰
  • ۰
  • یکی از راه های صحبت کردن به زبان دیگه اینه که خودتون رو مجبور به حرف زدن کنید و یه چیزی بگید:

به عبارت دیگه فقط سعی کنید یه چیزی بگید. انقد سعی نکنید همه چی درست و بدون غلط باشه. اگه می خواید زود زبونتون راه بیفته باید خجالت رو بذارید کنار.  به دیگرون و به خودتون انرژی منفی ندید، هی نگید چیزی برای اینکه بتونید صحبت کنید بلد نیستید یا توی فلان جمع و با فلان همکلاسی و یا دوست روتون نمیشه انگلیسی صحبت کنید.
بهترین راهی که می تونید سرعت یادگیری مکالمتون رو افزایش بدید باز هم تاکید می کنیم تمرین کردنه! خب تمرین کردن یعنی اینکه حرف بزنید. یه چیزی بگید…
همه ی تمرین های جانبی و روش هایی که وجود داره می تونن کمک کننده باشن اما هیچی بهتر از این نیست که یه انگلیسی زبون حتی از زیر سنگم که شده پیدا کنید و بخواهید بهتون کمک کنه. اگه این امکان براتون پیش نیومد می تونید از کسی که سطح زبان بالایی داره کمک بخواید. می تونید حتی کلاس خصوصی بگیرید و از مدرستون بخواید که روبروتون بشینه و فقط سعی کنید باهاش حرف بزنید و در حقیقت ارتباط برقرار کنید. بهترین خودتون رو نشون بدین، از اشتباه کردن نترسید از اینکه بی محابا انگلیسی صحبت می کنید لذت ببرید.
این تنها روشی است که نتیجه ی یادگیری تون رو تضمین می کنه. پس اعتماد به نفس داشته باشید و این پیشنهادات رو جدی بگیرید و درصورتیکه میخواهید در مدت کوتاهی روان صحبت کنید به لینک آموزش زبان انگلیسی سر بزنید

  • ya sa